اینستاگرام استاد مژگان ستاری

مدرس نرم افزارهای معماری تدریس خصوصی استاد مژگان ستاری

مدرس اتوکد autocad تری دی استودیو مکس 3d studio max استاد تدریس وی ری Vray معلم پست پروداکشن Post production

مهندس مژگان ستاری مدرس نرم افزارهای معماری اتوکد پست پروداکشن وی ری

مدرس نرم افزارهای معماری تدریس خصوصی استاد مژگان ستاری

مدرس اتوکد autocad تری دی استودیو مکس 3d studio max استاد تدریس وی ری Vray معلم پست پروداکشن Post production

استاد مژگان ستاری مدرس اتوکد autocad تری دی استودیو مکس 3d studio max استاد تدریس وی ری Vray معلم پست پروداکشن Post production


------------------------------------
استاد مژگان ستاری

09121365185

------------------------------------

مدرس نرم افزار اتوکد

مدرس وی ری Vray

مدرس پست پروداکشن post production

آموزش تریدی مکس قسمت بیست و پتجم

يكشنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۱، ۰۱:۵۳ ب.ظ

رندر معماری

۴ نکته ساده برای بهبود کیفیت رندرهای معماری که باید بدانید!

 

 

 

 

۱- از لبه های شیب دار استفاده کنید، مخصوصاً در تصاویر نزدیک.

در زندگی واقعی تقریبا در تمام محیط لبه هایی با “شیب تند” وجود دارد. به اشیاء اطراف خود نگاهی بیندازید تا متوجه شوید که بعضی لبه ها کمابیش گرد هستند. اگرچه در پرونده های اتوکد که توسط معماران درست شده، هرگز این موضوع را نخواهید دید، اما هنگام ساختن مدل ۳ بعدی آن را در خاطر داشته باشید و در پروژه های خود از آن استفاده کنید. در زیر چند تصویر وجود دارد که آنچه را که می خواهم بگویم بهتر نشان می دهد.

 

 

C:\Users\PC\Desktop\edgeshigh.jpg

C:\Users\PC\Desktop\window1.jpg

C:\Users\PC\Desktop\window2.jpg

لبه های شیب دار نه تنها باعث می شود که مدل های ۳D شما واقعی تر به نظر برسند، بلکه ممکن است قسمت هایی از تصویر را برجسته تر کند تا عمق بیشتری به رندرتان بدهد.

 

 

از رنگ های ۱۰۰٪ سیاه یا ۱۰۰٪ سفید استفاده نکنید.

توضیح این مورد بسیار ساده است. برای نمایش “حجم” یک شیء باید مناطق برجسته، مناطق سایه دار و هایلایت ها را نشان دهید. این یکی از اولین مواردی است که در مدرسه هنر یاد می گیرید. اگر موادی که برای یک مدل ۳D در نظر گرفته شده دارای ۱۰۰٪ رنگ سیاه باشد، تفاوت قابل توجهی بین رنگ های میانی و مناطق سایه دار وجود نخواهد داشت و باعث می شود مدل شما صاف و بدون حجم به نظر برسد. همین موضوع در مورد اشیا ۱۰۰٪ سفید نیز صدق می کند، فقط این بار بین مناطق نوری و میانی تفاوت خاصی وجود نخواهد داشت.

۳- پارامتر تاری از ۱ تا ۰٫۱

پارامتر تاری در ابزار bitmap و در قسمت “coordinates” به طور پیش فرض بر روی ۱ تنظیم شده است. این باعث می شود که بافت ها مبهم به نظر برسند، به خصوص اگر از یک زاویه به تصویر نگاه شود. با تنظیم این پارامتر به ۰٫۱ ، بافت را واضح تر و در نتیجه واقعی تر جلوه می دهید (البته این کار باعث افزایش زمان رندرگیریتان می شود)

۴- همیشه از سایه ها استفاده کنید.

اگر در حال انجام یک رندرگیری ظاهری هستید، بسته به این که چه موقعی از روز را شبیه سازی می کنید، باید وضوح سایه را کنترل کنید. صبح سایه بسیار نرم است و تا نیمه روز به مرور واضح و واضح تر می شود. بعد از آن تا فرا رسیدن شب دوباره نرم می شود. برای رندرهای معماری نوع سایه ها را raytraced shadow انتخاب کنید (گزینه زیر انتخاب موتور رندر).

حتی در اواسط روز سایه ۱۰۰٪ سیاه نیست نیست اگرچه هنوز باید از سایه منطقه ای استفاده کنید، برای این کار فقط باید اندازه آن را تنظیم کنید تا نرم تر شود. عکس زیر از اواسط روز گرفته شده است؛ نگاهی به آن بیندازید تا ببینید سایه روشن و نرم چیست.

C:\Users\PC\Desktop\shadow.jpg

در مورد سایه نورهای مصنوعی (مانند چراغ) هم قضیه بر همین منوال است. برخی از وسایل سایه ظریفی را به نمایش می گذارند( مانند شمع)، در حالی که برخی دیگر (مانند نورافکن) سایه های واضح تری تولید می کنند، اما باز هم باید همیشه از سایه های منطقه استفاده کنید و پارامترها را بر این اساس تنظیم کنید.

 

 

 

استاد مژگان ستاری

مدرس تری دی استودیو مکس 3d studio max

و نرم افزارهای معماری

09121365185

  • مدرس نرم افزارهای معماری

آموزش تریدی مکس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اینستاگرام استاد مژگان ستاری