اینستاگرام استاد مژگان ستاری

مدرس نرم افزارهای معماری تدریس خصوصی استاد مژگان ستاری

مدرس اتوکد autocad تری دی استودیو مکس 3d studio max استاد تدریس وی ری Vray معلم پست پروداکشن Post production

مهندس مژگان ستاری مدرس نرم افزارهای معماری اتوکد پست پروداکشن وی ری

مدرس نرم افزارهای معماری تدریس خصوصی استاد مژگان ستاری

مدرس اتوکد autocad تری دی استودیو مکس 3d studio max استاد تدریس وی ری Vray معلم پست پروداکشن Post production

استاد مژگان ستاری مدرس اتوکد autocad تری دی استودیو مکس 3d studio max استاد تدریس وی ری Vray معلم پست پروداکشن Post production


------------------------------------
استاد مژگان ستاری

09121365185

------------------------------------

مدرس نرم افزار اتوکد

مدرس وی ری Vray

مدرس پست پروداکشن post production

آموزش تریدی مکس 22

سه شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۰۲ ب.ظ

ChamferBox
به کمک ) Chamfer Box ( میتوانید یک شئ جعبهایشکل با لبۀهای
گرد در تریدی مکس ترسیم کنید. برای ترسیم این آبجکت از قسمت
Object Type( ( دکمۀ ) Chamfer Box ( را انتخاب کنید.

استاد مژگان ستاری

مدرس تری دی استودیو مکس 3d studio max

و نرم افزارهای معماری

09121365185

 

 

Creation Method rollout
برای ترسیم ) Chamfer Box ( دو شیوه برای ما فعال میباشد:
Cube : در این حالت )طول، عرض، ارتفاع( بهصورت برابر افزایش یا کاهش
پیدا میکنند، همین امر باعث ایجاد مکعب میشود.
Box : در این حالت شما امکان ترسیم مستطیل و مربع را بهصورت همزمان خواهید داشت.
توجه: در صورت نگهداشتن کلید ) Ctrl ( از روی کیبورد بیس آبجکت مربع خواهد شد، و ابعاد طول و عرض به یک
میزان بزرگ و کوچک میشود.

استاد مژگان ستاری

مدرس تری دی استودیو مکس 3d studio max

و نرم افزارهای معماری

09121365185

 

Parameters rollout
Length, Width, Height : با استفاده از این 3 آیتم ارتفاع، عرض و طول
آبجکت باکس قابل کنترل میباشد.
Fillet : اندازۀ گردی لبۀها
Length, Width, Height Segs : با استفاده از این 3 پارامتر کنترل سگمنتهای
آبجکت در ارتفاع، عرض و طول میسر میشود.
Fillet Segs : تعداد سگمنتهای بخش گردشده
Smooth : لبههای گردشده را در یک گروه هموارسازی قرار میدهد.
Generate Mapping Coords : این چکباکس فرصت ایجاد مختصات
مپدهی را بر روی آبجکت مهیا میکند.
Real-World Map Size : با فعالکردن این چکباکس امکان قرارگیری تکسچر
بر روی آبجکت با اندازۀ واقعی مهیا میشود.

 

ChamferCyl
به کمک ) Chamfer Cyl ( م یتوانید یک شئ استوانه با لب ۀهای
گرد در تر یدی مکس ترسیم کنیم. برای ترسیم این آبجک ت ا ز ق س م ت
Object Type( ( دکمۀ ) Chamfer Cyl ( را انتخاب کنید.

Creation Method rollout
برای ترسیم استوانۀ دو شیوه برای ما فعال م یباشد:
Edge : از لب ۀب هلبۀ استوانه ترسیم م یشود. یعنی ب هصورت قطری این ترسیم
صورت م یگیرد.
Center : از مرکز به بیرون استوانه ترسیم م یشود. یعنی ب هصورت شعاعی این ترسیم صورت م یگیرد.
توجه: در صورت نگ هداشتن کلید ) Ctrl ( از روی کیبورد باعث چرخش آبجکت استوانه حین ترسیم خواهد شد.

 

Parameters rollout
Radius : تعیی نکنندۀ شعاع استوانه
Height : تعیین ارتفاع استوانه
Fillet : اندازۀ گردی لب هها
Height Segments : تعیین تعداد سگمن تهای ارتفاع
Fillet Segs : تعداد سگمن تهای گردی لب هها
Sides : تعیین تعداد سگمن تهای پهلو
Cap Segments : تعیین تعداد سگمن تهای مقاطع
Smooth : با گذاشتن این تیک گرو ههای هموارسازی ) )Smoothing Groups
فعال م یشوند.
Slice On : به کمک این گزینه م یتوان مقطع آبجکت را برش زد.
Slice From, Slice To : نقطۀ آغاز ) From ( و نقطۀ پایان ) To ( را م یتوان
مشخص نمود.
Generate Mapping Coords : این چ کباکس فرصت ایجاد مختصات
م پدهی را بر روی آبجکت مهیا م یکند.
Real-World Map Size : با فعا لکردن این چ کباکس امکان قرارگیری تکسچر
بر روی آبجکت با اندازۀ واقعی مهیا م یشود.

استاد مژگان ستاری

مدرس تری دی استودیو مکس 3d studio max

و نرم افزارهای معماری

09121365185

 

OilTank
به کمک ) OilTank ( میتوانید یک شئ به شکل تانکر نفت در تریدی
مکس ترسیم نمایید. برای ترسیم این آبجکت از قسمت ) )Object Type
دکمۀ ) OilTank ( را انتخاب کنید.

Creation Method rollout
برای ترسیم دو شیوه برای ما فعال میباشد:
Edge : از لبهبهلبۀ ترسیم میشود. یعنی بهصورت قطری این ترسیم صورت
میگیرد.
Center : از مرکز به بیرون ترسیم میشود. یعنی بهصورت شعاعی این ترسیم صورت میگیرد.
توجه: در صورت نگهداشتن کلید ) Ctrl ( از روی کیبورد باعث چرخش آبجکت حین ترسیم خواهد شد.

 

Parameters rollout
Radius : تعیینکنندۀ شعاع استوانه
Height : تعیین ارتفاع استوانه
Cap Height : ارتفاع مقاطع
Overall/Centers : با انتخاب گزینۀ Overall زمانی که ارتفاع شئ را تغییر
میدهیم، ارتفاع کلی شئ را از منتهاالیه شئ تا بالاترین نقطۀ شئ در نظر
میگیرد و در این مدل از یک سیستم ارتفاع کلی استفاده میشود.
در صورتی که با انتخاب گزینۀ ) centers ( میتوانیم ارتفاع قسمت مقطع
شئ ) cap ( را توسط گزینۀ Cap Height تغییر دهیم و قادر میباشیم توسط
گزینۀ Height تغییراتی را بر روی ارتفاع مرکز شئ انجام دهیم.
Blend : باعث ایجاد پخی در لبههای آبجکت میشود.
Sides : تعداد سگمنتهای پهلو
Height Segs : تعداد سگمنتهای ارتفاع
Smooth : با گذاشتن این تیک گروههای هموارسازی ) )Smoothing Groups
فعال میشوند.
Slice On : به کمک این گزینۀ میتوان مقطع آبجکت را برش زد.
Slice From, Slice To : نقطۀ آغاز ) From ( و نقطۀ پایان ) To ( را میتوان مشخص نمود.
Generate Mapping Coords : این چکباکس فرصت ایجاد مختصات مپدهی را بر روی آبجکت مهیا میکند.
Real-World Map Size : با فعالکردن این چکباکس امکان قرارگیری تکسچر بر روی آبجکت با اندازۀ واقعی مهیا
میشود.

استاد مژگان ستاری

مدرس تری دی استودیو مکس 3d studio max

و نرم افزارهای معماری

09121365185

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اینستاگرام استاد مژگان ستاری