اینستاگرام استاد مژگان ستاری

مدرس نرم افزارهای معماری تدریس خصوصی استاد مژگان ستاری

مدرس اتوکد autocad تری دی استودیو مکس 3d studio max استاد تدریس وی ری Vray معلم پست پروداکشن Post production

مهندس مژگان ستاری مدرس نرم افزارهای معماری اتوکد پست پروداکشن وی ری

مدرس نرم افزارهای معماری تدریس خصوصی استاد مژگان ستاری

مدرس اتوکد autocad تری دی استودیو مکس 3d studio max استاد تدریس وی ری Vray معلم پست پروداکشن Post production

استاد مژگان ستاری مدرس اتوکد autocad تری دی استودیو مکس 3d studio max استاد تدریس وی ری Vray معلم پست پروداکشن Post production


------------------------------------
استاد مژگان ستاری

09121365185

------------------------------------

مدرس نرم افزار اتوکد

مدرس وی ری Vray

مدرس پست پروداکشن post production

آموزش تریدی مکس 23

سه شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۵۷ ب.ظ

Capsule
به کمک ) Capsule ( م یتوانید یک شئ به شکل کپسول در تر یدی مکس
ترسیم نمایید. برای ترسیم این آبجکت از قسمت ) Object Type ( دکمۀ
Capsule( ( را انتخاب کنید.

استاد مژگان ستاری

مدرس تری دی استودیو مکس 3d studio max

و نرم افزارهای معماری

09121365185

 

 

Creation Method rollout
برای ترسیم دو شیوه برای ما فعال م یباشد:
Edge : از لب هب هلبۀ ترسیم م یشود. یعنی ب هصورت قطری این ترسیم صورت
م یگیرد.
Center : از مرکز به بیرون ترسیم م یشود. یعنی ب هصورت شعاعی این ترسیم صورت م یگیرد.
توجه: در صورت نگ هداشتن کلید ) Ctrl ( از روی کیبورد باعث چرخش آبجکت حین ترسیم خواهد شد.

 

Parameters rollout
Radius : تعیی نکنندۀ شعاع کپسول
Height : تعیین ارتفاع کپسول
Overall/Centers : با انتخاب گزینۀ Overall ، زمانی که ارتفاع شئ را تغییر
م یدهیم، ارتفاع کلی شئ را از منته االیه شئ تا بالاترین نقطۀ شئ در نظر
م یگیرد و در این مدل از یک سیستم ارتفاع کلی استفاده م یشود.
در صورتی که با انتخاب گزینۀ ) centers ( ارتفاع بدون احتساب کلاه کها و
فقط قسمت استوانه محاسبه م یشود.
Sides : تعداد سگمن تهای پهلو
Height Segs : تعداد سگمن تهای ارتفاع
Smooth : با گذاشتن این تیک گرو ههای هموارسازی ) )Smoothing Groups
فعال م یشوند.
Slice On : به کمک این گزینه م یتوان مقطع آبجکت را برش زد.
Slice From, Slice To : نقطۀ آغاز ) From ( و نقطۀ پایان ) To ( را م یتوان
مشخص نمود.
Generate Mapping Coords : این چ کباکس فرصت ایجاد مختصات م پدهی را بر روی آبجکت مهیا م یکند.
Real-World Map Size : با فعا لکردن این چ کباکس امکان قرارگیری تکسچر بر روی آبجکت با اندازۀ واقعی مهیا
م یشود.

استاد مژگان ستاری

مدرس تری دی استودیو مکس 3d studio max

و نرم افزارهای معماری

09121365185

 

Spindle
به کمک ) Spindle ( میتوانید یک شئ به شکل دو مخروط رویهمقرارگرفته
در تریدی مکس ترسیم نمایید. برای ترسیم این آبجکت از قسمت ) Object
Type ( دکمۀ ) Spindle ( را انتخاب کنید.

 

Creation Method rollout
برای ترسیم دو شیوه برای ما فعال میباشد:
Edge : از لبهبهلبۀ ترسیم میشود. یعنی بهصورت قطری این ترسیم صورت
میگیرد.
Center : از مرکز به بیرون ترسیم میشود. یعنی بهصورت شعاعی این ترسیم صورت میگیرد.
توجه: در صورت نگهداشتن کلید ) Ctrl ( از روی کیبورد باعث چرخش آبجکت حین ترسیم خواهد شد.

 

Parameters rollout
Radius : تعیینکنندۀ شعاع استوانه
Height : تعیین ارتفاع استوانه
Cap Height : ارتفاع مقاطع
Overall/Centers : با انتخاب گزینۀ Overall زمانی که ارتفاع شئ را تغییر
میدهیم، ارتفاع کلی شئ را از منتهاالیه شئ تا بالاترین نقطۀ شئ در نظر
میگیرد و در این مدل از یک سیستم ارتفاع کلی استفاده میشود.
در صورتی که با انتخاب گزینۀ ) centers ( میتوانیم ارتفاع قسمت مقطع
شئ ) cap ( را توسط گزینۀ Cap Height تغییر دهیم و قادر میباشیم توسط
گزینۀ Height تغییراتی را بر روی ارتفاع مرکز شئ انجام دهیم.
Blend : باعث ایجاد پخی در لبۀهای آبجکت میشود.
Sides : تعداد سگمنتهای پهلو
Cap Segs : تعداد سگمنتهای مقاطع
Height Segs : تعداد سگمنتهای ارتفاع
Smooth : با گذاشتن این تیک گروههای هموارسازی ) Smoothing Groups ( فعال میشوند.
Slice On : به کمک این گزینه میتوان مقطع آبجکت را برش زد.
Slice From, Slice To : نقطۀ آغاز ) From ( و نقطۀ پایان ) To ( را میتوان مشخص نمود.
Generate Mapping Coords : این چکباکس فرصت ایجاد مختصات مپدهی را بر روی آبجکت مهیا میکند.
Real-World Map Size : با فعالکردن این چکباکس امکان قرارگیری تکسچر بر روی آبجکت با اندازۀ واقعی مهیا
میشود.

 

L-Ext
به کمک ) L-Ext ( م یتوانید یک شئ به شکل حرف ) L( در تر یدی مکس
ترسیم نمایید. برای ترسیم این آبجکت از قسمت ) Object Type ( دکمۀ
L-Ext( ( را انتخاب کنید.

 

Creation Method rollout
برای ترسیم دو شیوه برای ما فعال م یباشد:
Corners : از گوشه به گوشه ترسیم م یشود. یعنی ب هصورت قطری این
ترسیم صورت م یگیرد.
Center : از مرکز به بیرون ترسیم م یشود. یعنی ب هصورت شعاعی این ترسیم صورت م یگیرد.
توجه: در صورت نگ هداشتن کلید ) Ctrl ( از روی کیبورد باعث مساو یماندن اضلاع حین ترسیم خواهد شد.

 

Parameters rollout
Side/Front Length : اندازۀ طول پهلو و روب هرو
Side/Front Width : اندازۀ عرض پهلو و روب هرو
Height : اندازۀ ارتفاع
Side/Front Segs : تعداد سگمن تهای پهلو و روب هرو
Width/Height Segs : تعداد سگمن تهای عرض و ارتفاع
Generate Mapping Coords : این چ کباکس فرصت ایجاد مختصات
م پدهی را بر روی آبجکت مهیا م یکند.
Real-World Map Size : با فعا لکردن این چ کباکس امکان قرارگیری تکسچر
بر روی آبجکت با اندازۀ واقعی مهیا م یشود.

 

استاد مژگان ستاری

مدرس تری دی استودیو مکس 3d studio max

و نرم افزارهای معماری

09121365185

 

 

  • مدرس نرم افزارهای معماری

Capsule

Creation Method rollout

L-Ext

Parameters rollout

Spindle

آموزش تری دی مکس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اینستاگرام استاد مژگان ستاری