آموزش تریدی مکس 39
Extended Splines
در تریدی مکس دستهای از اشیاء وجود دارند، با نام شیپها ) Shape ( که اصطلاحاً به اشیاء دوبعدی اطلاق
میشوند. این اشیاء دارای کاربردهای کلیدی اعم از استفاده بهعنوان مقطع، مسیر جهت تکثیر اشیاء و ... میباشند.
استاد مژگان ستاری
مدرس تری دی استودیو مکس 3d studio max
و نرم افزارهای معماری
09121365185
روشهای دسترسی به ) )Extended Splines
Create panel > (Shapes) > Extended Splines
Default menu: Create menu > Extended Splines
WRectangle Spline
به کمک ) WRectangle ( توانایی ساخت مستطیل و مربع تودرتو را خواهید داشت.
Parameters rollout
Length : اندازۀ طول
Width : اندازۀ عرض
Thickness : ضخامت
Sync Corner Fillets : در صورت فعا لبودن این تیک گردی گوش ۀها هر دو از
یک مقدار استفاده م یکنند.
Corner Radius 1 : اندازۀ گردی گوشۀ اول
Corner Radius 2 : اندازۀ گردی گوشۀ دوم
استاد مژگان ستاری
مدرس تری دی استودیو مکس 3d studio max
و نرم افزارهای معماری
09121365185
Channel Spline
به کمک ) Channel ( توانایی ساخت یک شئ به شکل ) C( را خواهید
داشت.
Parameters rollout
Length : اندازۀ طول
Width : اندازۀ عرض
Thickness : ضخامت
Sync Corner Fillets : در صورت فعا لبودن این تیک گردی گوشۀ هر دو اندازۀ
از یک مقدار استفاده م یکنند.
Corner Radius 1 : اندازۀ گردی گوشۀ اول
Corner Radius 2 : اندازۀ گردی گوشۀ دوم
Angle Spline
به کمک ) Angle ( توانایی ساخت یک شئ به شکل ) L( را خواهید داشت.
Parameters rollout
Length : اندازۀ طول
Width : اندازۀ عرض
Thickness : ضخامت
Sync Corner Fillets : در صورت فعالبودن این تیک گردی گوشۀ هر دو اندازه
از یک مقدار استفاده میکنند.
Corner Radius 1 : اندازۀ گردی گوشۀ اول
Corner Radius 2 : اندازۀ گردی گوشۀ دوم
Edge Radii : اندازۀ گردی گوشه از بیرون
استاد مژگان ستاری
مدرس تری دی استودیو مکس 3d studio max
و نرم افزارهای معماری
09121365185