آموزش تریدی مکس قسمت دوازدهم
آموزش تنظیمات دقیق vray در تری دی مکس برای دریافت بالاترین کیفیت رندر
از آنجایی که هر صحنه دارای material ,lighting و geometry متفاوتی است، ایجاد تنظیمات باکیفیت برای هر رندر امکانپذیر نیست. اگر تنظیمات رندرتان یک عکس با کیفیت بالا به همراه ندارد، این مقاله را برای تنظیمات وی ری بخوانید تا متوجه شوید چگونه کیفیت عکس را بهبود بخشید. مسلما تنظیمات بسته به طرح، زمان روز یا شب و … متفاوت هستند ولی در کلیات تنظیمات زیر برای یک رندر باکیفیت عالی هستند.
تنظیمات وی ری برای رندر باکیفیت در قالب یک عکس:
در قالب عکس زیر تمام تنظیمات وی ری برای کیفیت عالی رندر آمده اند-روی آیکون دوربین کلیک کنید تا بزرگنمایی شود:
اگر می خواهید توضیحات کامل در این مورد را بلد باشید به خواندن مقاله ادامه دهید:
تنظیمات Adaptive Subdivision Image Sampler:
اگر این تنظیمات یک تصویر با کیفیت و نرم تولید نمیکند، max rate را افزایش دهید یا threshold را کاهش دهید. اگر میزان max rate بیشتر از ۴ و threshold کمتر از ۰٫۰۱ باشد و هنوز هم نویز در تصویر رندر دارید، تغییر به adaptive DMC را مد نظر قرار دهید.
تنظیمات Adaptive DMC Image Sampler:
اگر این تنظیمات تصویر بدون اشکال تولید نمی کند، max subdivs را افزایش دهید یا threshold را کاهش دهید.
تنظیمات Irradiance Map as Primary Engine:
اگر Irradiance Map را خیلی پایین بگیرید دو مشکل بوجود می آید: سایه های غیر دقیق و لکه های نویز مانند. تنظیمات زیر برای تولید یک رندر خوب کافی هستند:
تنظیمات Brute Force GI as Secondary Engine :
توجه کنید که این با تنظیمات Test Rendering متفاوت نیست. secondary bounces کمک یادی به رندر نهایی نمیکند پس در اینجا افزایش کیفیت تاثیر زیادی ندارد.
تنظیمات Light Cache as Secondary Engine :
فراموش نکنید secondary engine multiplier را برای Light Cache جهت روشنتر شدن تصویر نهایی، از قسمت DMC GL، کاهش دهید.
توجه: اگرچه امکانپذیر است که این تنظیمات را در یک visopt file ذخیره کنید و سپس وقتی میخواهید بین test renders و final renders تغییر دهید، آن را بارگذاری کنید. به طور کلی من اینکار را انجام نمیدهم چون visopt file ، environment settings را هم ذخیره میکند. که پس از آن باید environment settings در rendering بازنویسی شود. از نظر من این تنظیمات نسبت به اینکه environment maps را هر بار تغییر دهیم، راه ساده تری است.
استاد مژگان ستاری
مدرس تری دی استودیو مکس 3d studio max
و نرم افزارهای معماری
09121365185