آموزش تریدی مکس قسمت هجدهم
ساده ترین روش ساخت متریال چمن در تری دی مکس +فیلم
استاد مژگان ستاری
مدرس تری دی استودیو مکس 3d studio max
و نرم افزارهای معماری
09121365185
روش دوم- توضیحات نوشتاری
۱- منطقه یا سطحی که می خواهید بر روی آن چمن داشته باشید را انتخاب کنید.
۲- در کانال diffuse هر تکسچری را که می خواهید انتخاب کنید (فرقی نمی کند چه باشد) و بر روی سطح اعمال کنید.
۳- یک UVW modifier دو بعدی را بر روی سطحی که انتخاب کردید اعمال کنید.
۴- vray displacement modifier را در بالای uvw در قسمت تنظیمات اعمال کنید.
- در قسمت “paramenters” تیک گزینه “۲d mapping” را بزنید.
- در قسمت “common params” یک نقشه جایگزین برای چمن انتخاب کنید.
در واقع این مهم ترین فاکتور شماست. اگر نقشه جیگزین شما مناسب نباشد، مهم نیست که چه ساختاری برای diffuse استفاده کرده باشید، در هر صورت چمنزار خوب به نظر نمی رسد.
من بدون اینکه از ساختار خاصی استفاده کنم، و تنها با استفاده از نقشه رویه ای “smoke ” همراه با سایه های مختلف سبز نتیجه ی دلخواهم را گرفتم. اگر نقشه جایگزین خوبی ندارید می توانید از روش من استفاده کنید.
- در کارد “amount” مقدار جایگذاری چمن ها را وارد کنید. به طور مثال برای این صحنه (از آنجا که متر را به عنوان واحد اندازه گیری انتخاب کرده ام) مقدار را برابر ۰٫۱۸ قرار دادم.
- در کادر “۲d mapping” مقدار “resolution” را برابر ۱۰۲۴ قرار دهید (اگر مقدار آن را ۵۱۲ بگذارید، بیشتر شبیه تخته سنگ به نظر می رسد تا چمن).
۵- در صورت لزوم می توانید میزان اثر کاشی کاری vray displacement map را تنظیم کنید. این کار را با کشیدن ساختار به یک صفحه خالی در material editor انجام دهید و زمانی که سوال ظاهر می شود گزینه “instance” را انتخاب کنید.
این نتیجه کارمان است! به همین سادگی.
استاد مژگان ستاری
مدرس تری دی استودیو مکس 3d studio max
و نرم افزارهای معماری
09121365185