آموزش تریدی مکس 14
Create Panel
Create Panel وظیفۀ ساخت هر نوع شئ که در تر یدی مکس ساخته م یشود را بر عهده دارد.
Category : از این قسمت متناسب با نوع آبجکت
م یتوانید یکی از 7 دسته را انتخاب نمایید. دستۀ
پی شفرض ) Geometry ( م یباشد.
استاد مژگان ستاری
مدرس تری دی استودیو مکس 3d studio max
و نرم افزارهای معماری
09121365185
Geometry - -
Shapes - -
Lights - -
Cameras - -
Helpers - -
Space Warps - -
Systems - -
ubcategory : متناسب با انتخاب دسته، زیردست ههای آن تغییر م یکند. برای مثال وقتی دستۀ ) )Geometry
را انتخاب م یکنید، زیردست ههای ) Standard Primitives, Extended Primitives, Compound Objects, Particle
Systems, Patch Grids, and NURBS Surfaces ( فعال م یشوند.
Object Type : در این قسمت دکم ههایی با نا مهای مختلف وجود دارد که این فرصت را برای ما مهیا م یکند تا
هندسۀ ویژ های ترسیم نماییم و همچنین م یتوانید با فعا لکردن چ کباکس ) AutoGrid ( شئ مور دنظر را در ازای جهت
نرمال شئ دیگر ترسیم کنید.
استاد مژگان ستاری
مدرس تری دی استودیو مکس 3d studio max
و نرم افزارهای معماری
09121365185
Name and Color : در این رول اوت امکان تعریف نام و انتخاب رنگ
آبجکت برای شما مهیا شده است.
Creation Method : بسته به نوع آبجکت پارامترهای این رول اوت تغییر
م یکنند. برای مثال: وقتی بر روی دکمۀ ) Box ( کلیک کنید، در ) Creation
Method ( دو گزینۀ ) Box ( و ) Cube ( فعال م یشود که با انتخاب گزینۀ ) )Box
به شما امکان ترسیم مکعب و مستطیل داده م یشود. با انتخاب گزینۀ ) Cube ( امکان ترسیم مکعب برای شما مهیا
خواهد شد.
توجه: در هنگام ترسیم هر آبجکتی گرفتن کلید ) Ctrl ( از روی کیبورد باعث پدی دآمدن یک عملی م یشود. ب هعنوان
مثال: هنگام ترسیم آبجکت ) Box ( باعث مربع ساخته شدن پایۀ این آبجکت م یشود و از مستطیل شدن آن
جلوگیری م یکند.
eyboard Entry : در این رول اوت میتوانید با وارد نمودن ابعاد آبجکت و
محل قرارگیری بر روی محور مختصات و کلیک بر روی دکمۀ ) Create ( آبجکت
موردنظر را ایجاد نمایید.
X, Y, Z : محل قرارگیری آبجکت بر روی محور مختصات
Length : اندازۀ طول
Width : اندازۀ عرض
Height : اندازۀ ارتفاع
استاد مژگان ستاری
مدرس تری دی استودیو مکس 3d studio max
و نرم افزارهای معماری
09121365185
Parameters : با تغییر مقادیر این رول اوت میتوانید ابعاد آبجکت و
تعداد سگمنتهای آبجکت را تغییر دهید.
توجه: تغییر این مقادیر از این قسمت باعث تغییر پارامترهای پیشفرض
Creation Parameters( ( میشود و از این به بعد در صورت ترسیم آبجکت
این پارامترها بر روی آبجکت اعمال میشود.
توجه: بهتر است این پارامترها را از پنل ) Modify ( تغییر دهید تا پیشفرض پارامترها تغییر نکند.
Other rollouts : بسته به نوع آبجکت رول اوتهای دیگری اضافه
میشوند که در قسمتهای موردنظر توضیح داده خواهد شد.
برای مثال رول او تهای ) Interpolation ( و ) Rendering ( قابلمشاهدۀ میباشد
که در بخش ترسیم حجمهای دوبعدی به آنها میپردازیم.
استاد مژگان ستاری
مدرس تری دی استودیو مکس 3d studio max
و نرم افزارهای معماری
09121365185