اینستاگرام استاد مژگان ستاری

مدرس نرم افزارهای معماری تدریس خصوصی استاد مژگان ستاری

مدرس اتوکد autocad تری دی استودیو مکس 3d studio max استاد تدریس وی ری Vray معلم پست پروداکشن Post production

مهندس مژگان ستاری مدرس نرم افزارهای معماری اتوکد پست پروداکشن وی ری

مدرس نرم افزارهای معماری تدریس خصوصی استاد مژگان ستاری

مدرس اتوکد autocad تری دی استودیو مکس 3d studio max استاد تدریس وی ری Vray معلم پست پروداکشن Post production

استاد مژگان ستاری مدرس اتوکد autocad تری دی استودیو مکس 3d studio max استاد تدریس وی ری Vray معلم پست پروداکشن Post production


------------------------------------
استاد مژگان ستاری

09121365185

------------------------------------

مدرس نرم افزار اتوکد

مدرس وی ری Vray

مدرس پست پروداکشن post production

آمورش تریدی مکس 61

شنبه, ۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۰۱ ق.ظ

Paint Deformation Rollout
Push/Pull : جهت ایجاد تورفتگی یا برآمدگی با استفاده از قلمو استفاده
میشود.
Relax : نرمکردن لبه با قلمو امکانپذیر میگردد.
Revert : جهت پاکنمودن قسمتهای ) Deformation ( شده مورد استفاده قرار
میگیرد.
Push/Pull Direction
Original Normals : عمل ) Deformation ( در راستای ) Normals ( آبجکت عمل
میکنند.
Deformed Normals : عمل ) Deformation ( در راستای ) Normals ( قسم تهای
Deformation( ( شده عمل میکنند.
X/Y/Z : تعیین ) Deformation ( در راستای یکی از محورهای ) )X/Y/Z
Push/Pull Value : تعیین مقدار تورفتگی یا برآمدگی
Brush Size : تعیین اندازۀ قلمو
Brush Strength : تعیین مقدار فشار قلمو
Brush Options : تنظیمات قلمو
Commit : با زدن بر روی این دکمه تغییرات اعمال میشود.
Cancel : با زدن بر روی این دکمه تغییرات لغو میشود.
در ادامه به بررسی رول اوتهای ) Rollout ( متغیر ) Editable Poly ( که بسته به انتخاب ) sub-object ( تغییر میکنند
خواهیم پرداخت.

استاد مژگان ستاری

مدرس تری دی استودیو مکس 3d studio max

و نرم افزارهای معماری

09121365185

 

 

Edit Vertices rollout
Remove : با زدن بر روی این دکمه ) vertices ( انتخا بشده حذف م یشوند.

 

Break : با زدن بر روی این دکمه ) vertices ( انتخا بشده از هم جدا م یشوند.
Extrude : با زدن بر روی این دکمه ) vertices ( انتخا بشده ) Extrude ( م یشوند.
Weld : با زدن بر روی این دکمه ) vertices ( انتخا بشده با توجه به دامنۀ
Weld( ( به یکدیگر جوش م یخورند.
Chamfer : با زدن بر روی این دکمه ) vertices ( انتخا بشده پخ یزده خواهد
شد.

 

arget Weld : جهت جو شدادن دو ) vertice ( ب هصورت هد فدار
Connect : جهت ایجاد اتصال بین دو ) vertice ( مورد استفاده قرار م یگیرد.

 

استاد مژگان ستاری

مدرس تری دی استودیو مکس 3d studio max

و نرم افزارهای معماری

09121365185

 

Remove Isolated Vertices : با زدن بر روی این دکمه تمامی ورتک سهایی ) vertice ( که با بدنۀ آبجکت ارتباط ندارند،
حذف م یگردند.
Remove Unused Map Verts : با کلیک کردن بر روی این گزینه مپ ورتک سهایی ) m a p vertices ( ک ه د ر
Unwrap UVW editor( ( برای ما نمایش داده م یشوند ولی ) Map ( پذیر نیستند، حذف م یگردند.

 

Weight : تعیین مقدار سنگینی
Crease : با انتخاب ) vertice ( و افزایش مقدار ) Crease ( باعث کشیدهشدن ) vertice ( بهسمت راسها شده و در نتیجه
نقاطی تیز خواهیم داشت.
برای مشاهدۀ تغییرات ) Crease ( باید از مدیفایر ) OpenSubdiv ( بر روی آبجکت موردنظر استفاده کنید.

 

Edit Edges rollout
Insert Vertex : به کمک این دکمه امکان ایجاد ) Vertex ( بر روی ادجها
edge( ( میسر میگردد.
Remove : وظیفۀ حذف ادجهای ) edge ( انتخابی با حفظ ) Face ( مربوطه را بر
عهده دارد.

 

توجه: در صورت پاک کردن ادجها ) edge ( ورتکسهای ) Vertex ( آن باقی
میماند. با نگهداشتن کلید ) Ctrl ( هنگام پاک کردن ورتکسها ) Vertex ( هم
حذف میشوند.

 

استاد مژگان ستاری

مدرس تری دی استودیو مکس 3d studio max

و نرم افزارهای معماری

09121365185

 

Split : با زدن بر روی دکمۀ ) Split ( در صورت انتخاب ) edge ( مش به دو
element( ( مجزا تبدیل میشوند.
Extrude : امکان حجمدادن به ) edge ( با استفاده از ) Extrude ( میسر میشود.
Weld : با زدن بر روی این دکمه ادجهای ) edge ( انتخابشده با توجه به دامنۀ
Weld( ( به یکدیگر جوش میخورند.

 

amfer : امکان پخی زدن به ) edge ( با استفاده از ) Chamfer ( میسر م یشود.
Target Weld : جهت جو شدادن دو ) edge ( ب هصورت هد فدار
Bridge : جهت ایجاد اتصال بین دو ) )edge
Connect : ایجاد ) edge ( بین دو یا چند ) edge ( انتخابی

 

 

Create Shape : به کمک این دکمه امکان ساخت ) spline shape ( بر اساس اد جهای ) edge ( انتخا بشده امکا نپذیر
م یشود.

 

 

 

Edge Properties
Weight : تعیی نکنندۀ سنگینی
Crease : تعیین تیزی لب هها
Depth : تعیی نکنندۀ عمق سنگینی
Hard : نمایش ) Edge ( انتخا بشده ب هصورت تیز که با تغییر گرو ههای
هموارسازی این امر اتفاق م یافتد.
Smooth : جهت از بین بردن ) Hard Edges ( و یکپارچ هسازی گرو ههای
هموارسازی مورد استفاده قرار م یگیرد.
Display Hard Edges : نمایش ) Hard Edges ( با رنگ سبز

 

 

Edit Tri[angulation[ : ویرایش ) invisible edge ( امکانپذیر میگردد.

 

 

 

استاد مژگان ستاری

مدرس تری دی استودیو مکس 3d studio max

و نرم افزارهای معماری

09121365185

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اینستاگرام استاد مژگان ستاری